BYGHERRE
ENTREPRENØR
ANLÆGSBUDGET
TID
Odense Letbanes spor lægges i et urbant område i samspil med bylivets daglige bevægelser. Det bevirker, at det oftest er tæt på byens bygninger. Der skal skabes et trafikalt netværk med byens allerede eksisterende bus- og tognet, som samlet skal forbinde alle byens nøglepunkter. Udfordringen ligger i at tilpasse banen til omgivelserne, og samtidig vedligeholde det liv der foregår omkring letbanen. Der bliver i alt 26 stationer på linjen fra Tarup i nord til Hjallese i syd og der forventes ca. 35.500 passagerer på en hverdag – og ca. 10-11 millioner om året. Odense Letbane forventes at være færdigbygget til at gå i drift i efteråret 2021.
Vores opgave har været, at jordings- og potentialudligningssystemer udføres på en måde så der ikke induceres farlige berøringsspændinger til de omkringliggende bygninger, herunder specielt Syddansk Universitet.
Strengt nødvendigt cookie skal altid være aktiveret, så hjemmesiden kan fungere. Disse cookies indholder kun basal funktionalitet og sikkerheds funktioner. Disse indholder intet personlig information.